Polecamy

Przegląd rejestracyjny – jak wygląda i ile kosztuje?

|
|
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Przegląd rejestracyjny to obowiązkowa kontrola techniczna pojazdów samochodowych, która jest wymagana co 2 lata lub co rok dla pojazdów starszych niż 10 lat. Celem przeglądu jest zapewnienie bezpieczeństwa na drodze oraz sprawdzenie stanu technicznego pojazdu. W ramach przeglądu sprawdzane są elementy takie jak hamulce, zawieszenie, oświetlenie, emisja spalin i wiele innych. Poniżej przedstawiamy, jak wygląda przegląd rejestracyjny i ile kosztuje.

Co jest sprawdzane podczas przeglądu samochodu?

Przegląd rejestracyjny składa się z dwóch części: badania technicznego i badania emisji spalin. Badanie techniczne sprawdza stan techniczny pojazdu, natomiast badanie emisji spalin ma na celu sprawdzenie, czy pojazd spełnia normy emisji spalin.

Badanie techniczne przeprowadza wykwalifikowany mechanik, który weryfikuje stan techniczny samochodu i ewentualne usterki. W ramach badania sprawdzane są m.in. hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy, oświetlenie, ogumienie, a także stan karoserii i podwozia. Na koniec badania mechanik wydaje raport, który zawiera informacje o stanie technicznym samochodu oraz ewentualnych zaleceniach dotyczących napraw.

Badanie emisji spalin to badanie, które ma na celu sprawdzenie, czy pojazd spełnia normy emisji spalin określone dla danego typu i klasy pojazdu. Badanie to jest wykonywane na stacjach kontroli pojazdów, które posiadają odpowiedni sprzęt diagnostyczny. W ramach badania mierzone są emisje tlenków węgla, tlenków azotu i innych substancji szkodliwych. Wynik badania jest porównywany z wartościami dopuszczalnymi określonymi przez normy emisji spalin.

Ile to kosztuje?

Koszt przeglądu rejestracyjnego zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj i marka pojazdu, wiek samochodu oraz region, w którym przeprowadzany jest przegląd. W Polsce przeciętny koszt przeglądu to około 100-200 zł za badanie techniczne oraz około 70-150 zł za badanie emisji spalin. Koszty mogą się jednak znacznie różnić w zależności od regionu i rodzaju pojazdu.

W przypadku negatywnego wyniku przeglądu, konieczne jest dokonanie napraw wymaganych do uzyskania pozytywnego wyniku. Koszty napraw zależą od rodzaju usterki i stanu technicznego samochodu. W niektórych przypadkach naprawa może być kosztowna i wymagać wymiany drogich elementów, takich jak silnik, skrzynia biegów, czy układ hamulcowy. Warto jednak pamiętać, że regularne przeglądy techniczne i naprawy są kluczowe dla bezpieczeństwa na drodze i pozwalają uniknąć kosztownych napraw w przyszłości.

Ważne jest również to, aby przed przeglądem rejestracyjnym przygotować samochód do kontroli. Należy w szczególności sprawdzić i wymienić ewentualnie zużyte elementy, takie jak opony, klocki hamulcowe, żarówki, czy płyny eksploatacyjne. W przypadku negatywnego wyniku przeglądu, koszty napraw mogą być wyższe, jeśli naprawa wymaga wymiany drogich elementów, które powinny zostać wymienione wcześniej.

W przypadku, gdy szukasz usług typu przeglądy rejestracyjne Poznań zapewnia szeroki wybór stacji kontroli pojazdów.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
W czym może pomóc nam wulkanizator?
|
W czym może pomóc nam wulkanizator?
W tym artykule przyjrzymy się, jakie są główne zadania wulkanizatora i jakie korzyści możemy osiągnąć, korzystając z ich usług.
Przyczepy lawety z burtami — funkcjonalność i niezawodność w jednym rozwiązaniu
|
Przyczepy lawety z burtami — funkcjonalność i niezawodność w jednym rozwiązaniu
Przyczepy lawety z burtami — funkcjonalność i niezawodność w jednym rozwiązaniu. Idealne dla transportu różnorodnych ładunków.
Jakie są najczęstsze błędy podczas wykręcania świec zapłonowych i jak ich unikać
|
Jakie są najczęstsze błędy podczas wykręcania świec zapłonowych i jak ich unikać
Wykręcanie świec zapłonowych to zadanie, które zazwyczaj przeprowadza się podczas rutynowej konserwacji samochodu. Świece zapłonowe są kluczowym elementem systemu zapłonowego, który odpowiada za generowanie iskry niezbędnej do spalania paliwa w silniku.